Algemene voorwaarden

 

Bij het gebruik maken van de diensten van BY Beauty Clinic gaat u automatisch akkoord met deze voorwaarden. Wij vragen u deze algemene voorwaarden goed door te lezen,
zodat wij de hygiëne en professionaliteit in onze salon kunnen waarborgen.

1. Definitie
In deze algemene voorwaarden worden de volgende begrippen gehanteerd.

  1. BY Beauty Clinic, gevestigd aan Ericssonstraat 2, 5121ML Rijen;
  2. Cliënt: de natuurlijke persoon die een opdracht verstrekt aan BY Beauty Clinic om een behandeling voor laser ontharen of een andere behandeling, die ook door BY Beauty Clinic wordt behandeld.
  3. Overeenkomst: elke overeenkomst tussen BY Beauty Clinic en cliënt tot levering van producten of diensten, waaronder begrepen het ontharen met laser of het laten uitvoeren van een andere behandeling.


2. Algemeen

De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen BY Beauty Clinic en een cliënt waarop BY Beauty Clinic deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.


3. Identiteit van de ondernemer

  • Handelend onder de naam: BY Beauty Clinic
  • Vestigingsadres: Ericssonstraat 2, 5121ML Rijen
  • Openingstijden: Maandag t/m Zondag van 10:00 tot 18:00 (uitsluitend op afspraak)
  • E-mailadres: info@bybeauty.nl
  • Website: https://www.bybeauty.nl
  • Kvk-nummer: 85447544
  • Btw-identificatienummer: NL004096978B75


4. Inspanningen schoonheidssalon

  1. De medewerkers van BY Beauty Clinic zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
  2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verteld.
  3. De medewerkers van BY Beauty Clinic zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  4. De medewerkers van BY Beauty Clinic zullen de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.


5. Afspraken

  1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk achtenveertig uur voorafgaande aan de afspraak aan BY Beauty Clinic melden.
  2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag BY Beauty Clinic 100 procent voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
  3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
  4. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en 100 procent van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
  5. BY Beauty Clinic moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk achtenveertig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
  6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.


6. Eigen verantwoording en eigen risico

  1. Alle opdrachten van cliënt aan BY Beauty Clinic worden verstrekt onder eigen verantwoording en voor eigen risico van cliënt.
  2. Door opdracht te geven aan BY Beauty Clinic voor (laser)behandelingen verklaart cliënt dat hij/zij in goede gezondheid verkeert, niet lijdt aan enige vorm van allergie, hemofilie, diabetes, immuunstoornis, huidaandoening of anderszins en niet besmet is met ziekten (zoals corona) en dat zijn/haar behandeling ook anderszins op geen enkele wijze de gezondheid van de medewerkers van BY Beauty Clinic of derden in gevaar kan brengen.
  3. De cliënt dient de intake vragenlijst geheel naar waarheid in te vullen.


7. Aansprakelijkheid

  1. BY Beauty Clinic kan geen enkele garantie geven over het resultaat van de laser behandeling dan wel het aantal behandelingen voor het bereiken van het gewenste resultaat. Voor mondelinge adviezen is BY Beauty Clinic niet aansprakelijk.
  2. BY Beauty Clinic is niet aansprakelijk voor verbranding en/of beschadiging aan de huid door o.a. tatoeages, piercings, moedervlekken en/of pigmentvlekken.
  3. BY Beauty Clinic is niet aansprakelijk voor (verergerde) pigmentatie op huid na de behandeling(en) en/of voor verbranding na de behandeling(en) als gevolg van zonnebaden.
  4. BY Beauty Clinic is aansprakelijk voor lichamelijke en/of materiële schade, welke rechtstreeks is ontstaan bij de uitvoering van de overeengekomen diensten en welke schade rechtstreeks het gevolg is van een aan BY Beauty Clinic toe te rekenen tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst.
  5. Behoudens opzet of grove schuld zal in elk geval iedere aansprakelijkheid van BY Beauty Clinic beperkt zijn tot de kosten van de ondergane behandeling(en) en geleverde producten, doch in elk geval met een maximum van € 500,- per gebeurtenis.
  6. BY Beauty Clinic is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de medewerker van BY Beauty Clinic is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
  7. BY Beauty Clinic is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.


8. Persoonsgegevens & privacy

  1. De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in haar CRM systeem.
  2. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
  3. De schoonheidssalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden.


9. Betaling

  1. BY Beauty Clinic vermeld alle prijzen van de behandelingen zichtbaar op de
    website.
  2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
  3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
  4. De cliënt dient vooraf bij online boeking via de website of direct na afloop van de behandeling in de salon de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.
  5. Alle op onze website getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten.


10. Herroepingsrecht

  1. De consument krijgt het recht om na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroepingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) bestelling door de consument is ontvangen.
  2. Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificaties op maat zijn gemaakt, uit de folie is gehaald of slechts kort houdbaar zijn.
  3. De consument kan een herroepingsformulier van verkoper gebruiken. Verkoper is gehouden dit terstond na de vraag van koper aan koper ter beschikking te stellen.
  4. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele verzendverpakking aan verkoper retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke instructies.


11. Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal BY Beauty Clinic dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
  3. De garantie vervalt indien:
    • De cliënt andere producten dan door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt;
    • De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
    • De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
    • De cliënt de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste heeft gebruikt;
    • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt
  4. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht voorafgaande aan de behandeling. Zonnebaden na een behandeling wordt ten zeerste afgeraden.
  5. Als het factuur niet binnen het betaaltermijn betaalt wordt dan brengen wij herinneringen kosten in rekening van minimaal €12,50 per herinnering.


12. Klachtenregeling

  1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen één week na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van BY Beauty Clinic.
  2. BY Beauty Clinic moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
  3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal BY Beauty Clinic de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden.
  4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal BY Beauty Clinic het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
  5. Indien BY Beauty Clinic en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.


13. Beschadiging en/of diefstal

  1. BY Beauty Clinic heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
  2. BY Beauty Clinic meldt diefstal altijd bij de politie.


14. Behoorlijk gedrag

  1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
  2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de medewerker van BY Beauty Clinic het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen dan wel uit de salon te (laten) verwijderen.
  3. Bij BY Beauty Clinic wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
  4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.


15. Recht en bevoegde rechter

  1. Op elke overeenkomst tussen BY Beauty Clinic en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
  2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van BY Beauty Clinic en zijn ook in de salon op te vragen.
  3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
  4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
  5. Bij geschillen is uitsluitend de Rechtbank Noord-Brabant bevoegd, tenzij dwingend een ander bevoegde rechter door de wet is voorgeschreven.


16. Geheimhouding

  1. De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
  2. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  3. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.


17. Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.


18. Wijzigingen

  1. BY Beauty Clinic behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
  2. Wijzigingen worden schriftelijk of elektronisch per e-mail ter kennis van de cliënt gebracht en treden één (1) maand na dagtekening van die bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de cliënt niet binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de voorwaarden, wordt de cliënt geacht de wijziging te hebben geaccepteerd. Indien de cliënt binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging van de voorwaarden, vormt dat een grond voor opzegging van de overeenkomst.

 

* Op deze algemene voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.